T.C.
ŞEHİTKAMİL BELEDİYESİ BAŞKANLIĞI
TESİSLER MÜDÜRLÜĞÜ

Salih MART

Müdür Vekili


KURULUŞ, GÖREV VE ÇALIŞMA ESASLARI YÖNETMELİĞİ

 

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar ve Temel İlkeler

Amaç
           MADDE 1- (1) Bu yönetmeliğin amacı; Belediye Kanunu ile tüm kanun, yönetmelik, talimatlar ve kararlar çerçevesinde, Şehitkamil Belediye Başkanlığı Tesisler Müdürlüğü’nün görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.

Kapsam
           MADDE 2- (1) Bu yönetmelik; Şehitkamil Belediye Başkanlığı Tesisler Müdürlüğü’nün kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını kapsar.

Dayanak
           MADDE 3- (1) Bu Yönetmelik 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 15’inci maddesinin (b) bendi ve ilgili mevzuata dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar
            MADDE 4- (1) Bu yönetmeliğin uygulanmasında:

  1. Belediye: Şehitkamil Belediyesini,

b)   Başkanlık: Şehitkamil Belediye Başkanlığını,

c)    Başkan: Şehitkamil Belediye Başkanını,

ç)     Başkan Yardımcısı: Şehitkamil Belediyesi Başkan Yardımcısını,

d)    Meclis: Şehitkamil Belediye Meclisini,

e)     Encümen: Şehitkamil Belediye Encümenini,

f)     Müdürlük: Tesisler Müdürlüğünü,

g)    Müdür: Tesisler Müdürünü,

ğ)    Personel: Müdürlüğe bağlı çalışanların tümünü ifade eder.

 

 

Temel İlkeler
MADDE 5- (1) Müdürlüğün tüm çalışmalarında;

a) Karar alma, uygulama ve eylemlerde şeffaflık,
b) Hizmetlerin temin ve sunumunda yerindelik ve ihtiyaca uygunluk,
c) Hesap verebilirlik,
ç) Kurum içi yönetimde ve halkı ilgilendiren kararlarda katılımcılık,
d) Uygulamalarda adalet ve hizmette eşitlik,
e) Belediye kaynaklarının kullanımında etkinlik ve verimlilik,
f) Hizmetlerde geçici çözümler ve anlık kararlar yerine sürdürülebilirlik ilkeleri esas alınır.

 

İKİNCİ BÖLÜM

Kuruluş, Organizasyon, Bağlılık ve Personel

Kuruluş
            MADDE 6- (1) Tesisler Müdürlüğü, Şehitkamil Belediye Meclisi’nin 07/05/2014 tarih ve 68 sayılı kararıyla, 03/07/2005 tarihli ve 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 48’inci maddesi ve 22.02.2007 tarihli ve 26442 sayılı Resmî Gazetede yayımlanan Bakanlar Kurulunun "Belediyeye Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik"teki C19 grubuna göre kurulmuştur.

(2) Müdürlüğün birimleri şunlardır ;

1- İdari İşler Birimi
a) Evrak Kayıt ve İdari İşler
b) Periyodik Bakım-Onarım, Abonelik ve Fatura Takibi
c) Ambar ve Demirbaş Takibi

2- Bakım Onarım Birimi
a) Elektrik ve Elektronik İşleri
b) Mekanik İşleri
c) Bina Bakım Onarım ve Sıhhi Tesisat İşleri

İş İlişkileri
MADDE 7-

1-Kuruluş içindeki ilişkileri:
a) Başkan ve Başkan Yardımcıları Birimleri
b) Belediye Bölüm Müdürlükleri

2-Kuruluş dışındaki ilişkileri:
a) İlgili Bakanlıklar, kurumlar ve kuruluşlar
b) Vatandaşlar

 

Personel
           MADDE 8- (1) Müdürlükte, bir Müdür ile meri norm kadro mevzuatına uygun nitelik ve sayıda personel görev yapar.

Bağlılık
           MADDE 9- (1) Müdürlük, Başkana veya görevlendireceği Başkan Yardımcısına bağlıdır. Başkan, bu görevi bizzat veya görevlendireceği kişi eliyle yürütür.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Görev, Yetki ve Sorumluluklar

Müdürlüğün Görev, Yetki ve Sorumlulukları
            MADDE 10- (1) Müdürlük, mahalli müşterek nitelikte olmak şartıyla aşağıdaki görevleri yürütür:

a) Müdürlüğün faaliyet konularına ilişkin mevzuatı takip etmek ve mevzuatın gereklerini süresi içerisinde yerine getirmek,
           b) Stratejik plana, yıllık performans programına, yatırım programına ve müdürlük bütçesine uygun olarak çalışmalarını yürütmek,
           c) Şehitkamil Belediyesi İç Kontrol Eylem Planındaki görev ve sorumlulukların yerine getirilmesi için gerekli çalışmaları yapmak,
          ç) Müdürlüğe gelen yazı ve dilekçeleri süresi içerisinde cevaplamak,
          d) Müdürlükçe yapılan işlemlerin kayıtlarının tutulmasını, arşivlenmesini, korunmasını ve muhafazasını sağlamak,
          e) Gerektiğinde belediyenin diğer birimleriyle, resmi kurum ve kuruluşlarla, ilgili meslek odalarıyla ve ihale sürecindeki ilgililerle yazışmalar yapmak,
         f) Müdürlüğün görev alanına giren konularla ilgili olarak; Şehitkamil Belediyesi resmi web sitesinde yayınlanmak üzere Basın Yayın Müdürlüğü’ne fotoğraf, video ve yazılı veri sağlamak,
        g) Başkanlığa bağlı, inşaatı tamamlanmış tüm hizmet birimlerinin/tesislerin elektrik, sıhhi tesisat, mekanik, makine-teçhizat ve yangın söndürme sistemlerinin bakım-onarımını sağlamak,
        ğ) İlçe sınırları içindeki kamu kurumlarının, okulların, ibadethanelerin, derneklerin, vakıfların ve spor kulüplerinin taleplerini ve belediye meclis kararlarına dayanan protokolleri doğrultusunda; malzeme ve bakım desteği sağlamak,
        h) Birim görevlilerinin yönetim görevlerini yürütmek,
        ı) Şehitkamil Belediyesi’ne ait veya kullanımında olan yapıların, tesislerin ve hizmet binalarının bakım ve onarım ihtiyaçlarını karşılamak ve işler halde tutmak,
        i) Müdürlüğün sorumluluğundaki tesis kullanıcılarıyla toplantılar yapmak, koordinasyon sağlamak ve verimliliği artırıcı önlemler almak,
        j) Müdürlük ihtiyaçları doğrultusunda keşif, metraj, proje, şartname, danışmanlık gibi hizmetleri yapmak veya yaptırmak,
       k) İlçe sınırlarındaki sokak aydınlatmaları için gerekli işleri yapmak veya ilgili kurumlarla koordinasyonu sağlamak,
        l) Müdürlükçe yaptırılacak işlerin keşif, proje, hakediş ve kesin hesap işlemlerini yürütmek.

        m) Tüm taziye evlerinin işletilmesi, temizliği ve koordinasyonunu sağlamak.

 n) Cami temizlik ekibini koordine etmek program dahilinde görevlendirmek

o) Çadır ekibini koordine etmek ilgili yerlere program yapmak

p) Çamaşıhanelerin kontrolünü sağlamak, gerekli işlemleri yapmak ihtiyaçlarını satın almak.

 

Müdürün Görev, Yetki ve Sorumlulukları
            MADDE 11- (1) Müdür, başkanlığın amaçları, prensip ve politikaları doğrultusunda aşağıdaki görevleri yerine getirir:

           a) Başkanlık tarafından belirlenen hedeflere uygun olarak bakım-onarım hizmetlerini planlamak ve onaya sunmak,
           b) Kurum içi birimlerle koordinasyon sağlamak, belediye hizmet anlayışının gelişmesine katkı sunmak,
           c) Gerekli personel, araç-gereç, malzeme ve teknolojinin belirlenmesini sağlamak,
           ç) Yıllık müdürlük bütçesini hazırlamak,
           d) Emirleri personele iletmek ve uygulanmasını takip etmek,
           e) Personelin çalışmalarını düzenlemek ve denetlemek,
           f) Belediyenin stratejik planı doğrultusunda faaliyetleri yürütmek,
           g) Müdürlük birimleri arasında koordinasyon sağlamak,
           ğ) Çalışma programını hazırlatmak ve uygulatmak,
           h) Diğer kurum ve kuruluşların faaliyetlerini izlemek ve gerekirse personelin katılımını sağlamak,
           ı) 10’uncu maddede belirtilen tüm görevlerin yerine getirilmesinden Başkanlık Makamına ve görevlendirilen Başkan Yardımcısına karşı sorumludur.

 

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

TEKİLAT YAPISI

         İDARİ İŞLER BİRİMİ

Evrak Kayıt ve İdari İşler Görev, Yetki ve Sorumlulukları
           MADDE 12- (1) Evrak kayıt ve idari işler elemanının görevleri:

           a) Müdürün verdiği görevleri tam, eksiksiz ve zamanında yerine getirmek,
           b) Müdürlük adına gelen tüm resmi evrakları almak ve kaydetmek,
           c) Gelen-giden evrakların kayıt, havale ve dosyalama işlemlerini yürütmek,
           ç) Müdürlük yazılarını öncelik sırasına göre hazırlamak, cevaplamak, tasnif etmek ve örneklerini düzenlemek,
           d) Ayniyat kayıtlarını ve demirbaş zimmetlerini tutmak,
           e) Evrakların eklerinin tam olup olmadığını kontrol ederek imza karşılığı teslim almak,
           f) Resmi yazışmaların kurallara uygun olmasını sağlamak ve kontrollerini yaptıktan sonra ilgili yere göndermek,
          g) Yazı İşleri Müdürlüğü'nden havalesi yapılan evrak başka müdürlüğe sevk edilecekse, sistem üzerinden iade işlemini gerçekleştirmek,
          h) Teknik personelin görev alanındaki işleri takip etmek ve tesislerdeki eksiklikleri raporlamak,
          ı) Müdürlükçe verilen diğer görevleri yerine getirmek.

PERİYODİK BAKIM-ONARIM, ABONELİK VE FATURA TAKİBİ

MADDE 13- (1) Belediye hizmet binaları ve uhdesinde bulunan yapı ve tesislerin:

            a) Elektrik, su, doğalgaz abonelik işlemlerini yapmak veya yapılmasını sağlamak,
            b) Kullanım miktarlarını izlemek ve istatistik tutmak,
            c) Aşırı kullanım nedenlerini araştırmak ve önlem almak,
            ç) Gerekirse abonelik iptal işlemlerini yürütmek,
            d) Asansör, klima, jeneratör, elektronik kapı sistemleri, kombi ve yangın söndürme,    Trafo, Ups, Ges sistemlerinin periyodik bakımlarını yapmak ve  kayıtlarını tutmak,
            e) Yetkili servislerle bakım sözleşmeleri yapmak veya yaptırmak,
            f) Yangın söndürme sistemlerinin bakım ve onarım kayıtlarını tutmak,
            g) Müdürlükçe verilen diğer görevleri yerine getirmek.

 

AMBAR VE DEMİRBAŞ TAKİBİ

MADDE 14- (1) Ambar ve demirbaş takip elemanının görevleri:

a) Ambara giren malzeme, eşya, makine vb. kayıtlarını tutmak ve güvenliğini sağlamak,
           b) Stok bilgilerinin tutulmasını sağlamak,
           c) Malzemeleri düzenli ve sağlıklı şekilde muhafaza etmek,
           ç) Yetkililerin yazılı emrine dayanarak belge karşılığında malzeme vermek,
           d) Mal girişlerini muayene ettirerek düzenlemek,
           e) Sevk edilecek malzemelerin sevk belgelerini düzenlemek,
           f) Ambar mizanlarını çıkararak muhasebeye uygunluğunu sağlamak,
           g) Hasarlı malzeme için tutanak düzenlemek ve kayıt işlemlerini yürütmek,
           ğ) Müdürlükçe verilen diğer görevleri yerine getirmek.

BAKIM ONARIM BİRİMİ

Elektrik ve Elektronik İşlerinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları

           MADDE 15- (1) Belediye hizmet binaları ve Şehitkamil Belediyesi’nin uhdesindeki yapı ve tesislerin:

a) Elektrik tesisatının güvenli, etkin ve verimli çalışmasını sağlamak, bakım ve onarımlarını yapmak veya yaptırmak,
           b) Elektrik pano bakım ve arızalarının giderilmesini sağlamak,
           c) Jeneratörlerin periyodik bakımlarını ve gerektiğinde tamirlerini yaptırmak,
          ç) Mevzuat çerçevesinde görev alanına giren diğer işleri yürütmek,
           d) Haberleşme sistemlerinin kontrol, bakım ve gerekirse onarımlarını yapmak veya yaptırmak,
           e) Gerekli yerlere yeni telefon hatları çekmek veya çektirmek,
           f) TV sistemlerinin kontrol, bakım ve gerekirse onarımlarını yapmak veya yaptırmak,
           g) Müdürlükçe verilen diğer görevleri yerine getirmek

ğ) Vatandaşlara dağıtılan akülü tekerlekli sandalyenin bakım onarım ve tamiratını yapmak

Mekanik İşlerinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları

MADDE 16- (1) Belediye hizmet binaları ve tesislerin:

a) Otomasyon panolarının bakım ve arızalarının giderilmesini sağlamak,
            b) Asansörlerin tüm aksamlarının bakım, kontrol ve gerekirse tamirlerini yaptırmak,
            c) Asansör bakımında gereken yedek parça ve malzemelerin teminini sağlamak,
            ç) Klima sistemlerinin kontrol, bakım ve gerekirse tamirlerini yapmak veya yaptırmak,
            d) Yangın söndürme sistemlerinin bakım, onarım ve kontrollerini yapmak veya yaptırmak,
           e) Müdürlükçe verilen diğer görevleri yerine getirmek.

Bina Bakım Onarım ve Sıhhi Tesisat İşlerinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları

MADDE 17- (1) Belediye hizmet binaları ve tesislerin:

a) Sıhhi tesisatla ilgili tüm bakım ve onarım işlerini yapmak veya yaptırmak,
b) Gerekli hallerde yeni sıhhi tesisat hattı çekmek,
c) Bozuk muslukları onarmak veya değiştirmek,
ç) Doğalgaz tesisatında bakım ve onarım yapmak veya yaptırmak,
d) Kalorifer tesisatında bakım ve onarım yapmak veya yaptırmak,
e) Lavabo ve tuvaletlerin temiz/pis su hattı arızalarının giderilmesini sağlamak,
f) Bina ile ilgili boya, kırık, dökük gibi bakım-onarım işlerini yapmak veya yaptırmak,
g) Yağmur iniş sistemlerinin bakım ve onarımını yapmak veya yaptırmak,

                                                 BEŞİNCİ BÖLÜM

Çeşitli Hükümler

Planlama

MADDE 18- (1) Müdürlükteki tüm iş ve işlemler, Müdür tarafından düzenlenen plan dâhilinde yürütülür. Tüm personel, verilen görevleri yasa ve yönetmelikler doğrultusunda gereken özen ve süratle yapmakla yükümlüdür.


Koordinasyon

MADDE 19-
            a) Şehitkamil Belediye Başkanlığı dışına yapılacak yazışmalar, Belediye Başkanının veya yetki verdiği Başkan Yardımcısının imzası ile yürütülür. Ancak ihbar, şikâyet içermeyen ve yeni hak ya da yükümlülük doğurmayan yazılar Müdür imzası ile gönderilebilir.
           b) Müdürlükler arası yazışmalar Müdürün imzası ile yürütülür.
           c) Müdürlük içinde çalışanlar arası işbirliği ve koordinasyon Müdür tarafından sağlanır.


ALTINCI BÖLÜM

   Ortak Hükümler

Genel Sorumluluklar

MADDE 20- (1) Müdürlükte görevli tüm personel:

a) İlgili yasa, yönetmelik, genelge ve diğer yürürlükteki mevzuata riayet eder,
b) Müdürlüğün faaliyet alanına giren görevleri zamanında ve tam olarak yerine getirir,
c) Tüm vatandaşlara eşit davranır,
ç) Beceri ve mesleki bilgisini artırmak için kendini geliştirir,
d) Bulunduğu pozisyonun gereklerini yerine getirmek için çaba gösterir,
e) İşbölümüne uygun şekilde diğer birimlerle koordineli çalışır,
f) Verilen işi mümkün olan en az maliyetle ve verimlilikle yerine getirir,
g) Bilgilerini sürekli güncelleyerek verimli çalışmayı sürdürür,
ğ) Talep edilen veya faydalı görülen raporları eksiksiz olarak hazırlar,
h) Direktiflere uygun olarak iş ve işlemleri gerçekleştirir,
ı) Yaptığı işle ilgili evrak ve bilgileri düzenli olarak kontrol eder.

YEDİNCİ BÖLÜM

         Çeşitli ve Son Hükümler

Yönetmelikte Hüküm Bulunmayan Haller

MADDE 21- (1) Bu yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.

 

Yürürlük

MADDE 22- (1) Bu yönetmelik hükümleri; 5393 Sayılı Belediye Kanununun 18’inci maddesinin (m) bendi gereği, Şehitkamil Belediye Meclisi’nin onayından sonra, Belediye Başkanının imzasıyla yayınlanarak yürürlüğe girer.

 

Yürütme

MADDE 23- (1) Bu yönetmelik hükümlerini Şehitkamil Belediye Başkanı yürütür.