T.C.
ŞEHİTKAMİL BELEDİYE BAŞKANLIĞI
SOSYAL YARDIM İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ GÖREV, YETKİ VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ
Zekiye Zuhal ACAR
Müdür Vekili
BİRİNCİ BÖLÜM
Genel Hükümler
Amaç
MADDE 1- (1) Bu yönetmeliğin amacı, Şehitkâmil Belediyesi Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğü’nün görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2- (1) Bu yönetmelik, Şehitkâmil Belediyesi Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğü ve bünyesinde faaliyet gösteren birimlerin kuruluşu ile görev, yetki ve sorumlulukları bulunan iş ve işlemlerin düzenlenmesi ve yürütülmesine ilişkin esas ve usulleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3- (1) Bu yönetmelik 5393 Sayılı Belediye Kanunu, 6360 Sayılı On Üç İlde Büyükşehir Belediyesi ve Yirmi Altı İlçe Kurulması İle Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun, 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu, 4857 Sayılı İş Kanunu, 4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu, 4735 Sayılı Kamu İhaleleri Sözleşme Kanunu, 2886 Devlet İhale Kanunu ve tabi olduğu sair mevzuat ile bu mevzuatın uygulanmasına ilişkin olarak yayımlanan Tüzükler, Belediye Başkanlığı Genelge, Talimatlara, Bildirilerine ve tabi olduğu diğer mer’i mevzuata dayanılarak hazırlanmıştır.
Temel İlkeler
MADDE 4- (1) Belediye hizmet ve faaliyetlerinde; kurum içi yönetimde ve Şehitkâmil İlçesini ilgilendiren kararlarda katılımcılığı, etkinlik, eşitlik ve şeffaflığı sağlamak, hizmetlerin temin ve sunumunda kaliteyi arttırmak, yerindelik, ihtiyaca uygunluk ve hesap verilebilirliği esas almak, Belediyenin güçlü ve zayıf yönlerini tespit ederek fırsat ve tehditleri analiz etmek, sorunlara kalıcı ve yerinde çözüm üretmek, geleceğe dönük stratejiler belirlemek, mevcut kaynakları optimum şekilde kullanmak, çalışanların kuruma bağlılığını arttırmak, yönetime kullanılabilir ve etkin bir karar almada destek sağlayıcı nitelikte bilgi sunmak, yönetici ve diğer pozisyonlarda görev yapan personelin motivasyonunu sağlamak, performansını arttırmaktır.
(2) Faaliyetlerini; yüksek nitelikli insanların çalıştığı, hizmetlerde geçici çözümler ve anlık kararlar yerine sürdürülebilirliği hedef alan, çalışanları ortak değer ve amaçlar etrafında kenetlenmiş, kabul edilebilir ve sürekli iyileştirme sağlayan, belediye kaynaklarını ve teknolojik altyapıyı etkin ve verimli kullanan ve öğrenen, organizasyon yapısına sahip, öncü ve örnek bir belediyecilik anlayışıyla gerçekleştirmek, amaç ve hedeflerine ulaşabilmek için gerekli nitelik ve yetkinliklere sahip personel yapısını oluşturmaktır.
Tanımlar
MADDE 5- (1) Bu yönetmelikte adı geçen;
a) Belediye: Gaziantep İli Şehitkâmil Belediyesini,
b) Belediye Başkanı: Şehitkâmil Belediye Başkanını,
c) Belediye Encümeni: Şehitkâmil Belediye Encümenini,
ç) Belediye Meclisi: Şehitkâmil Belediye Meclisini,
d) Müdür: Şehitkâmil Belediyesi Sosyal Yardım İşleri Müdürünü,
e) Müdürlük: Şehitkâmil Belediyesi Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğünü,
f) Personel: Müdürlüğe bağlı çalışanların tümünü,
g) Sosyal Yardım: Sosyal Yardım Yönetmeliğinde belirtilen şartları taşıyan kişilere yapılacak ayni, nakdi ve hizmet yardımlarını,
ğ) Sosyal Yardım Yönetmeliği: Şehitkamil İlçesi sınırları dahilinde yapılacak sosyal yardımların usul ve esaslarının belirlendiği yönetmeliği,
h) Aşevi: Belediye bünyesinde, Şehitkâmil Belediyesi ve Şehitkâmil Kaymakamlığı Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı işbirliğiyle veya Şehitkamil Belediyesi ile diğer kamu kurum ve kuruluşları, vakıf ve dernekler, sivil toplum kuruluşları, özel ve tüzel kişiler işbirliğinde fakir ailelere sıcak yemek hizmeti veren birimleri,
ı) Aşevi Personeli: Müdürlüğe bağlı olarak çalışan Aşevinin iş ve işlemlerinden sorumlu kişileri, ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Kuruluş, Birimler, Personel ve Bağlılık
Kuruluş
MADDE 6- (1) Şehitkamil Belediyesi Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğü, Belediye Meclisinin 07.09.2009 tarih ve 89 sayılı kararıyla; Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm ve Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmeliğe göre kurulmuştur.
Birimler
MADDE 7: (1) Müdürlüğe bağlı birimler şunlardır;
a) İdari ve Mali İşler Birimi
b) Sosyal Yardım Birimi
c) Sosyal Hizmet Birimi
(2)Müdürlüğe bağlı Sosyal Tesisler
a) Vefa Hizmeti Merkezi
b) Yetim Koordinasyon Merkezi
c) Aşevi
ç) Gıda Bankası
d) Aile Merkezleri
e) Emekliler Lokaller,
f) Aktif Yaşam Merkezleri
g) Depo
Personel
MADDE 8- (1) Müdürlükte bir müdür ile uygun nitelik ve sayıda personel görev yapar.
Bağlılık
MADDE 9 - (1) Müdürlük, Belediye Başkanına veya görevlendireceği Belediye başkan yardımcısına bağlıdır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Görev, Yetki ve Sorumluluklar
Müdürlüğün Görev, Yetki ve Sorumlulukları
MADDE 10- (1) Müdürlüğün sosyal yardımlarla ilgili görev yetki ve sorumluluğu aşağıda belirtilmiştir.
a) Belediye sınırları içinde ikamet eden dar gelirli, yaşlı, dul, yoksul, muhtaç, kimsesiz, düşkün, engelli gibi yardıma muhtaç kişiler ile yangın, sel, deprem ve benzeri afetlere maruz kalan mağdur kişilere bütçe imkanları dahilinde Sosyal Yardım Yönetmeliğine istinaden sosyal yardımda bulunmak,
b) Belediye sınırları içinde ikamet eden ve 1. bentte sayılan ihtiyaç sahibi kişilere; yiyecek, giyecek, yakacak, kırtasiye, eğitim, ev eşyası, ulaşım, hasta bezi, çocuk bezi, engelliler için akülü veya aküsüz tekerlekli sandalye, koltuk değneği ile tıbbi araç, gereç, ilaç, rehabilitasyon amaçlı protez araç gereçleri ve benzeri gibi ayni yardımlarda bulunmak,
c) Belediye sınırları içerisinde ikamet eden 1. bentte sayılan ihtiyaç sahibi kişilere Sosyal Yardım Yönetmeliğine istinaden nakdi yardımlarda bulunmak,
ç) Kanun ve yönetmelikler çerçevesinde ihtiyaç sahibi vatandaşların barınma ve konut kiralama vb. giderlerinin karşılanmasını sağlamak,
d) İlçemiz sınırları içerisinde, ihtiyaç sahibi olan vatandaşlara yönelik olarak aşevi, çorba evi kurmak ve belirli kriterler çerçevesinde sıcak yemek ve çorba hizmeti sunmak,
e) Müdürlüğümüz bünyesinde kurulmuş olan; Vefa Hizmeti Merkezi aracılığıyla ilçemizdeki 65 yaş üstü ve bakıma muhtaç ailelere yönelik olarak evde genel temizlik hizmeti, kuaför ve berberlik hizmeti, hastaya hastane ulaşım hizmeti, su ve elektrik arıza hizmeti, çilingir hizmeti ve pratik ev düzeni hizmetleri, Yetim Koordinasyon Merkezi ile de ilçemizdeki yetim çocuklara ve ailelerine yönelik temel ihtiyaçlarını karşılayacak ayni yardımların ve çeşitli ikramların yapılması yanı sıra eğitimlerinin sağlanması, sosyal, duygusal ve psikolojik yönlerden desteklenmesi ve ekonomik bağımsızlıklarını elde edecekleri meslek edindirme hizmetlerini gerçekleştirmektir.
(2) Müdürlük, mahalli müşterek nitelikte olmak şartıyla Sosyal işler ve sosyal hizmetlerle ilgili aşağıdaki görevleri yürütür.
a) İlköğretim, lise ve dengi okullarda okuyan öğrencilere kıyafet, kırtasiye, kitap vb. ayni ve nakdi yardımların yapılmasını sağlamak, ………..
b) Afet, sel, deprem, savaş vb. sebebiyle yurt dışından gelen ailelere ve şahıslara geçici barınma ihtiyaçlarında ve yaşam gereksinimlerinde ilgili mevzuatlara uygun olarak, Belediyenin imkanları çerçevesinde destek olmak ve ilçe sınırları içerisinde belediyenin uygun bulacağı yere, ilçede mağdur durumda bulunan kadın ve çocuklara yönelik olarak konukevleri açmak,
c) 6360 Sayılı Kanunun 17. Maddesinde belirtilen: “Büyükşehir belediyeleri ile nüfusu 100.000’in üzerindeki belediyeler, kadınlar ve çocuklar için konukevleri açmak zorundadır” ibaresi gereği İlçemiz sınırları içerisinde uygun bir yere, mağdur durumda bulunan kadın ve çocuklara yönelik olarak konukevleri açmak,
ç) Göç, sosyal adaletsizlik, etik ve kültürel çatışma, ahlaki çöküntü, kültürel yozlaşma, hızlı nüfus artışı, sosyal etkinliklerin azlığı gibi sosyal sorunların tespiti yönünde araştırma, anket, kamuoyu yoklaması gibi çalışmalar yapmak,
d) İlçenin sosyo-ekonomik açıdan yetersiz, kentleşme bilincine ulaşmakta zorluklar ve yokluklar yaşayan bölgelerinde oluşturulan sosyal tesisler bünyesinde çeşitli kurslar düzenlemek, … .
e) Aile merkezleri ile ortak bir kent kültürü oluşturmak, anne ve babayı birlikte bilinçlendirmek, el beceri kursları ile meslek edindirmeye yönelik üreticiliği destekleyen çalışmalar sunmak, yetişkinlere yönelik okuma-yazma, bilgisayar, İngilizce kurslarıyla toplumun eğitim düzeyinin ve standardını yükselmesini sağlamak, ayrıca usta öğreticiler tarafından eğitimi sağlanan annelerin çocuklarına yönelik anasınıfları ile çocukları sağlıklı bir birey olarak yetiştirmek ve toplumsal huzura katkıda bulunmak gibi amaçlar çerçevesinde faaliyetler sürdürmek,
f) Müdürlüğün, 7. Maddede belirtilen birimlerinin ihtiyaçlarını, tertip, düzen, temizliği ile bakım-onarımlarını sağlamak ve birimler bünyesinde açılacak her türlü kursların giderlerini, yürürlükteki mevzuatlara uygun bir şekilde ve zamanında karşılamak,
g) Maddi durumu yetersiz olan ilköğretim ve lise öğrencilerinin başarılarını arttırmak için destek sağlayıcı projeler uygulamak,
ğ) Sosyal hizmet alanında gönüllü katılım anlayışı ile çalışacak esasları belirleyerek verimliliği arttıracak girişimlerde bulunmak,
h) Sosyal yardıma ihtiyaç duyan, ilçe halkının huzur, esenlik, saygı ve mutluluğu için çalışmaları yaparak gerekli önlemlerin alınmasını sağlamak,
ı) Muhtaç durumdaki ailelerin ve aile bireylerinin yaşam becerilerinin geliştirilebilmesi konusunda çalışmalar yapmak,
i) Yaşlılara yönelik çeşitli etkinlikler düzenlemek, yaşlıların topluma kazandırılması konusunda tedbirler almak,
j)..Engellilerin topluma kazandırılması için çalışmalar yapmak,
k) Sokak çocuklarına yönelik olarak, topluma kazandırma çalışmaları yapmak, kurslar ve etkinlikler düzenlemek, …… .
l) Resmi- özel kurum ve kuruluşlarla; vakıf ve derneklerle müşterek çalışmalar yapmak, ……
m) Ekonomik durumu iyi olamadığından dolayı tarihi ve doğa güzellikleri ile bilinen bölgelere, müzeler, türbeler vb. yerlere gidemeyenlere ziyaret veya gezi programları düzenlemek,
n) Bölge halkına öncelikle anne ve çocukların sağlıklı gelişimi için proje geliştirmek ve uygulamak,
o) Ailenin korunması ve parçalanmış ailelerin birleştirilmesine yönelik eğitim çalışmaları yapılması için aile merkezleri açmak. Bu aile merkezlerinde, konusunda uzman kişilerden destek alınarak (seminer, panel, toplantı vb.) eğitici çalışmalar yapmak. Yaşadığı ekonomik, sosyal, kültürel veya bireysel yetersizlik gibi herhangi bir sebeple kendi imkân ve kabiliyeti ile hayatını sürdürmesi, ihtiyaçlarını gidermesi mümkün görünmeyen aileleri kendi kendine yetebilen seviyeye getirmek amacıyla, öncelikli olarak yakın semtlerde ikamet eden maddi ve diğer yönleriyle yeterli ailelerle kardeş aile olmaları sağlanarak, toplumsal dayanışmaya, birlik ve beraberliğe katkıda bulunmak. Ayrıca parçalanmış ailelerin birleştirilmesine yönelik gerekli. iş birliği ve diyalog çalışmalarını yapmak,
ö) Kamu kurum ve kuruluşları, dernekler, vakıflar, federasyonlar, kulüpler, sivil toplum kuruluşları, meslek kuruluşları, üniversiteler ve eğitim-öğretim kurumları ile işbirliği yaparak; sosyo ekonomik durumu kötü olan halka yönelik sosyal ve kültürel alanda destek olmak amacıyla kültürel ve tarihsel geziler, seminerler, sergiler, defileler, beceri kazandırma kursları düzenlemek ve bu faaliyetlerle ilgili yemek, konaklama, ulaşım giderlerini karşılamak ve gerektiğinde Başkanlık Makamının onayıyla hediye veya ödül vermek. Ayrıca kitap, dergi ve broşür bastırmak, CD veya kısa film hazırlatmak,
p) Okuma yazma bilmeyenler ile okuma yazma bilip diploması olmayan yetişkinlere yönelik okuma yazma..kursları…düzenlemek,
r) Dezavantajlı bölgelerdeki vatandaşlarımızın kente entegre edilmesi amacıyla, aile, çocuk, engelli, yaşlı, kadın ve gençlere yönelik sosyal faaliyetlere öncelik verilerek piknik, gezi, kamp gibi vb. organizasyonlar yapılmasını sağlamak,
(3).Yürürlükte olan mevzuatta belirtilen diğer iş ve işlemleri yerine getirir. ………
(4) Belediye Başkanınca verilecek diğer görevleri yerine getirmek. …… .
(5) Sosyal Yardım Yönetmeliğinde belirtilen diğeri iş ve işlemleri yerine getirmek.
Müdürün Görev, Yetki Ve Sorumlulukları
MADDE 12- Müdürün görev, yetki ve sorumlulukları aşağıda belirtilmiştir.
a) Bu yönetmeliğin 10. ve 11. maddelerinde yer alan faaliyetlerin ve belirtilen çalışmaların yerine getirilmesinde yetkilidir.
b) Müdürlüğün harcama yetkilisidir.
c) Müdür, belirtilen görevlerin yerine getirilmesini sağlamakla yükümlü olup, Başkanlık Makamı ile Başkanın görevlendirdiği Başkan Yardımcısına karşı sorumludur.
ç) Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğünü, Başkanlığa karşı temsil etmek.
d) Belediye Başkanı’nın ve yetki verdiği başkan yardımcısının gözetimi ve denetimi altında müdürlüğün sevk ve idaresini, organize edilmesini, görevlerin dağıtılmasını sağlamak, iş ve işlemlerin tanzimine ilişkin düzenlemeleri yapmak,
e) Müdürlüğün stratejik planını, bu plana göre yıllık performans programını ve performans programına göre yıllık bütçesini Mali Hizmetler Müdürlüğü ile koordineli olarak hazırlamak, Başkanlıkça belirlenmiş zamanda amirine vermek,
d) Müdürlük personelinin görev tanımlarını yapmak, personelin çalışmalarını takip etmek, denetlemek, özlük ve disiplinle ilgili iş ve işlemlerini yürütmek,
e) Müdürlüğün faaliyet alanına giren konularda ilgili kişi, birim ve kuruluşlarla haberleşme ve koordinasyon sağlamak,
f) İletişime önem vererek, amirlerince alınan kararların uygulayıcılarına doğru ve süratle ulaştırılmasını sağlamak,
g) Üst yönetici tarafından istenilen raporları hazırlamak, raporları vermeden önce gerekli tetkikleri yapmak ve tasdik etmek,
ğ) Müdürlük tarafından yapılması gereken yazışmaların zamanında ve hatasız olarak yapılmasını sağlamak,
ı) Belediye Başkanı ve Müdürlüğün bağlı olduğu Başkan Yardımcısı tarafından verilen görev ve sorumlulukları yerine getirmek, yetkileri kullanmak,
i)Vatandaşı yönlendirme, bilgilendirme ve ortak çalışmaya teşvik etme anlayışı ile görev yapmak,
j) Müdürlüğün hedefleri doğrultusunda plan ve çalışmalar yapmak, uygulamak ve aksayan kısımlara yönelik çözümler üretmek,
k)Müdürlük personelinin hizmet içi eğitim ihtiyacını gidermeye yönelik eğitimlere katılmalarını sağlayarak personel performansını artırmak,
l)Sorumluluğunda çalışan personelin birim çalışmalarını aksatmayacak şekilde yıllık izinlerini kullanmasını sağlamak,
m) Diğer kurum ve kuruluşların ilgili çalışmalarını izlemek ve gerekli hallerde bu çalışmalara ilgili personelin katılımını sağlamak,
n) 4857 sayılı İş Kanunu’nun 2. maddesi ve 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu’nun 3. maddesinin 2. bendi gereğince, Müdürlüğün personelleri ve çalışma alanları için 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu hükümlerinin uygulanması bakımından işveren vekili olarak görev yapmak,
o) Mer’i mevzuatın öngördüğü diğer görevler ile Başkanlıkça verilen görevlerin yerine getirilmesini sağlamak.
Personel Görev, Yetkili Ve Sorumlulukları
MADDE 13-(1) Müdürlük personelinin görev, yetki ve sorumlulukları aşağıda belirtilmiştir.
a) Müdürlük faaliyetlerinin yürütülmesinde; ilgili kanun, tüzük, yönetmelik, genelge, tebliğ ve benzeri mevzuat hükümlerine riayet etmek,
b) Müdürlüğün, Belediye bünyesindeki diğer müdürlüklerle, kamu kurum ve kuruluşlarıyla özel ve tüzel kişilerle olan yazışmalarını zamanında ve doğru olarak yapmak, bu yazışmaların kaydını tutmak, muhafaza etmek ve arşivlemek,
c) Kendisine verilen görevleri zamanında, noksansız ve hataya mahal vermeden yerine getirmek.
ç)Mesleki bilgi, verimlilik ve etkinlik açısından kendini sürekli geliştirmek,
d)Müdürlüğe sosyal yardım için başvuran ihtiyaç sahibi kişilerden, Sosyal Yardım Yönetmeliğine istinaden istenilen bilgi ve belgeleri tam ve doğru olarak teslim almak, kaydını yapmak ve bilgi bankası oluşturmak,
e) Sosyal yardımda bulunulan ihtiyaç sahibi kişilerle ilgili bilgi bankası oluşturmak.
f) Sosyal yardım alması uygun görülen kişilere, yardımların zamanında ve yerinde ulaşmasını sağlamak.
g) Bu yönetmelikte ve Sosyal Yardım Yönetmeliğinde belirtilen usul ve esaslara uymak.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Gıda Bankası ve Aşevi
Gıda Bankası
MADDE 14- (1) Gıda Bankası’ nın kuruluş ve işleyişi aşağıda belirtilmiştir.
a) Belediye bütçesi ile alınan veya 5393 sayılı Belediye Kanununun 15’ inci maddesinin birinci fıkrasının (m) bendi gereğince Belediye zabıtası tarafından el konulan ve cezası ödenmeyerek iki gün içinde ilgililerince geri alınmayan gıda maddeleri ile Belediyeye yapılan şartlı veya şartsız gıda, temizlik maddesi, giyim ve yakacak maddelerinin niteliklerine uygun şartlarda depolanması ve yardım maksatlı dağıtılması için Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğü bünyesinde Gıda Bankası kurulur.
b) Kamu kurum ve kuruluşları, vakıflar, dernekler, sivil toplum kuruluşları ile özel ve tüzel kişiler tarafından yapılan bağışlar, makbuz düzenlenerek Gıda Bankasına teslim edilir. Gıda bankasına ulaşan bağışlar, Gıda Bankası reyonlarına muhtaç kişilere verilmek üzere yerleştirilir.
c) Yardımlardan faydalanmak isteyen vatandaşların başvuruları kayıt altına alınır. Sosyal Yardımlar Yönetmeliğinde belirtilen şartlara haiz olan vatandaşlar, Gıda Bankası ekiplerince yerinde ziyaret edilerek ihtiyaçları belirlenir. İhtiyaç durumlarına göre belirlenen periyotlar dahilinde yardımlar vatandaşların adreslerine teslim edilir.
ç) Bağışların daha önce sosyal yardım ekiplerinin müracaat sahiplerinin evlerinde yaptığı araştırmalarda belirlenen ihtiyaç sahiplerine en kolay yoldan ulaşması hedeflendiğinden, Müdürlük personelinin malzemeyi ihtiyaç sahibinin adresine teslim etmesi veya hizmetten faydalanacak her ihtiyaç sahibine belirli periyotlar ve belirli limitlerle elektronik alışveriş kartları hazırlanarak verilebilir.
d) Temin edilen gıda, temizlik, giyim ve yakacak maddelerinin saklanmasına ilişkin kanun, tüzük ve yönetmeliklere uygun hareket edilir.
e) Bağışlanan gıda, temizlik, giyim ve yakacak maddeleri, fatura bedelleri üzerinden fatura yok ise tutanak marifetiyle, gıda maddesinin aynısının veya benzer özelliklerini taşıyan maddeleri satan toptancısından günün rayiç değerleri esas alınarak kayıt altına alınır ve karşılığında ilgililerine makbuz verilir. Malzemeler ihtiyaç sahiplerine verildiğinde giriş fiyatları üzerinden çıkış kayıtları yapılır.
g) Bağışı yapılan gıda ve diğer maddelerin sağlığa uygun ve kaliteli olmasına, kullanım tarihlerinin geçmemiş olmasına dikkat edilir ve gerektiğinde ilgili ürün teslim alınmayarak bağış yapana iade edilir.
ğ)Gıda zehirlenmesine yol açabilecek et, süt ve benzeri ürünlerin ilgili kurumlarda tetkik ve tahlili yaptırılarak gerekli tedbirler alınır.
Gıda Bankası Personelinin Görev, Yetki Ve Sorumlulukları
MADDE 15: Gıda Bankası personelinin görev, yetki ve sorumlulukları aşağıda belirtilmiştir.
a) Gıda bankasına bağışlanan veya Belediye bütçesinden alınan gıda, temizlik maddeleri, giyim ve yakacak maddelerinin ürün saklama ve muhafaza şartlarına göre saklanmasını ve sergilenmesini sağlamak.
b) Gıda Bankasına yapılan gıda, temizlik, giyim ve yakacak bağışlarına ilişkin ilgili faturaya veya tutanağa göre makbuzun düzenlenmesini sağlamak.
c) Gıda, temizlik, giyim ve yakacak maddeleri bağış yapandan teslim alınırken, standartlara uygun olup olmadığına, son kullanma tarihlerinin ve yırtık, sökük, kırık vb. kusurları olup olmadığının kontrol edilerek teslim alınmasını, iade edilmesi gerekenin iade edilmesini sağlamak. Kusurlu olup da iade edilmesine gerek duyulmayanlar için makbuza çekincesini yazılı olarak şerh düşmek ve durumu teslim edene bildirmek.
ç) Gıda Bankasındaki giriş ve çıkış işlemlerine ilişkin tüm kayıtların ilgili mevzuat hükümlerine uygun olarak yapmak. Gerekli takip ve denetleme işlemlerini yapmak.
d) Bağış olarak kabul edilecek gıda, temizlik, giyim ve yakacak maddelerinin nitelik kontrolünü yapmak veya yaptırmak.
e) Değerlendirme kurulunca alınan kararlara uygun olarak ihtiyaç sahiplerine verilecek yardımların Gıda Bankası aracılığıyla ilgili mevzuatına uygun olarak verilmesini sağlamak.
f) Her ayın ilk iş günü depo sorumlusu ile Müdürün görevlendireceği bir sorumlu ile birlikte mağaza ve depo sayımı yapmak, sayım sonuçları ile bilgisayar kayıtlarını karşılaştırmak.
g) Belediye Başkanı, bağlı olduğu Başkan Yardımcısı ve Sosyal Yardım İşleri Müdürünün vermiş olduğu görevleri kendisi ve gıda bankasında görevli personel aracılığıyla yerine getirmek.
ğ) Gıda Bankası sorumlusu, Gıda Bankasında yürütülen işlerden dolayı ilgili kanun, tüzük, yönetmelik, genelge ve benzeri mevzuat hükümlerine, Belediye Başkanı, bağlı bulunduğu Belediye Başkan Yardımcısı ve Sosyal Yardım İşleri Müdürüne karşı sorumludur.
h) Teslim işlemlerinden sonra ortaya çıkacak gıda, temizlik, giyim ve yakacak maddelerinin doğasından kaynaklanmayan kusur, ziyan ve kayıplardan gıda bankası sorumlusu sorumludur. Sorumluluk tespitinde çekinceler göz önünde bulundurulur.
Aşevi Personelinin Görev, Yetki Ve Sorumlulukları
MADDE 16- (1) Aşevi personelinin görev, yetki ve sorumlulukları aşağıda belirtilmiştir.
a) Muhtaç kişiler için aşevinde yemeklerin hazırlanması, sunulması ve dağıtılmasını sağlamak.
b) Evinde yemek yapamayacak kadar hasta ve yaşlı olan ve Müdürlük tarafından ihtiyaç sahibi olduğu tespit edilen kişilere sıcak yemek verilmesini sağlamak.
c) Aşevinde yapılacak yemeklere ait malzemenin kaliteli olmasına, son kullanma tarihinin geçmemiş olmasına, uygun şartlarda korunmasına dikkat ederek, hijyenik ortamda yemeklerin insan sağlığına zarar vermeyecek şekilde yapılması, sunulması ve dağıtılmasında gereken özen ve dikkatin gösterilmesini sağlamak.
ç) Aşevinde yapılan tüm çalışmalarla ilgili haftalık, aylık ve yıllık raporlar hazırlayarak Müdürlüğe sunmak.
d) Şehitkâmil Kaymakamlığı Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı dışında, Belediye olarak veya Belediye ile diğer kamu kurum ve kuruluşları, vakıf ve dernekler, sivil toplum kuruluşları, özel ve tüzel kişilerin işbirliğinde ve hibeleriyle sıcak yemek hazırlanmasını ve dağıtılmasını sağlamak.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Yönetmelikte Hüküm Bulunmayan Haller
MADDE 17- (1)Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümlerine uyulur.
Yürürlükten Kaldırma
MADDE 18- (1) Bu yönetmeliğin yürürlüğe girmesinden itibaren, önceki Şehitkamil Belediyesi Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğü Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.
Yürürlük
MADDE 19- (1) Bu Yönetmelik hükümleri 5393 Sayılı Belediye Kanununun "Meclisin Görev ve Yetkileri" başlıklı 18’ inci maddesinin (m) bendi gereği, Şehitkamil Belediye Meclisince kabulünden sonra yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 20- (1)Bu yönetmelik hükümlerini Şehitkamil Belediye Başkanı yürütür.